A nemzetközi befektetési elemzéssel foglalkozó cég egy belvárosi
palotába költöztette budapesti központját, melynek belsőépítészete a cég
profilját, értékeit, filozófiáját tükrözi. Az irodaterek, tárgyalók és fókusz-
szobák a piaci kutatások globális horizontját tükrözik azáltal, hogy
különböző földrajzi helyszínekre utalnak színeik, felületeik és
berendezéseik. A közlekedő terek egyedi fa lamellás álmennyezete és
függvény-szerűen változó falburkolata ezzel szemben a kvantitatív,
analitikus módszerek metaforái.
Az irodaterek a kutatói koncentrációt segítő elszigeteltség, míg a lounge a
közösségi élet és a rekreáció helyei; köztük a tárgyalók doboz-szerűen
térbeállított, komplex, de jól átlátható struktúrája teremt kapcsolatot.
A beköltözés utáni években a cég folyamatos növekedése további három
ütemben tette szükségessé az iroda bővítését. A belsőépítészeti design
stratégia mindvégig megtartotta a munkaterek és a közlekedők építészeti
nyelvének korábban alkalmazott kettősségét, összekötve ezáltal az
egymást követő bérleményi területeket. A már kipróbált belsőépítészeti
eszközök másolása helyett azonban olyan új adaptációk készültek, amik
egyszerre adtak új értelmezéseket, ugyanakkor szervesen folytatták is az
itt dolgozó kutatók és programozók által már jól ismert
munkakörnyezeteket. A tárgyalók és fókusz-szobák erős hangulatú
berendezése és színei a bolygót behálózó kapcsolatok, majd a kereskedés
tárgyát képező árufélék tematikájával reflektálnak a globális piaci
kutatásokra. A közlekedő terek álmennyezete és falburkolata pedig fa
panelek, pálcák és rácsok formájában viszik tovább az analitikus
módszerek metaforáját.
A három bővítés nemcsak új irodaterekkel és még több tárgyalóval,
videokonferencia szobával egészítette ki az irodát, de lounge-okkal, egy
nagy közösségi térrel és egy könyvtárral is gazdagabb lett a
munkakörnyezet.